Aprendizaje Basado en Problemas

sábado, junio 10, 2017

L'escola despistada

La nostra escola, sento eufemisme de nostra!, va despistada.
Es debat entre Internet 2.0 i 3.0
No entén els Currículum.
Molts dels seus mestres no volen llibres de text.
Cada any, com a molt, es canvien directrius i normes.
Està ofegada en un mar de papers i informes.
Els seus clients no saben on poden anar i escollir, privada, concertada, pública..., sempre és més la butxaca el que decideix que altres criteris, pers desgràcia.
Les TIC i els mestres a favor, en contra, competents i incompetents en els àmbits del nou món.
Ordinadors, mòbils, tauletes, Internet, virus, seguretat.
Bulling, cyberbulling, pederàstia...
Metodologies noves, velles, experimentals.
Quin merder senyors!

Per si fos poc

Ara venen els nous profetes.
He sentit en una reunió recent de mestres: estan tant contents els formadors, que demanen de treballar al mes de juliol!
És la nova Evangelització: cal tenir mestres obedients, creients i seguidors de les noves normes, se’ls ha de formar de manera que segueixin les directrius.
Cursos i cursets de 300 hores o les que calguin.
Quina escola estem o ens estan dissenyant?
Les organitzacions tot poderoses, Església, Polítics i Empreses lluiten per una nova escola a la seva mida i a la dels seus interessos.
Tot això ens pot portar a unes escoles on hi haurà de tot, menys ciutadans lliures!

-->

Les noves eines


Hi ha un grapat d’eines noves per les TIC, per una nova escola.
Podem fer moltes coses, però en cal en canvis profunds per poder-les fer.
Fins fa poc, quasi podem dir fins el segle XX, la veritat era clara.
Els països tenien fronteres, el món era ple de barreres, i les banderes era quelcom a defensar, especialment per els anomenats patriotes.
Avui, en ple segle XX1, tot això no és gens clar.
El món és global, la veritat, la cultura, la informació i els coneixements també.
Una de les eines clau de les escoles ha sigut, fins ara, el que dèiem Currículum, uns continguts d’obligat coneixement. Avui això no és gens clar!
Els alumnes catalans han de conèixer l’historia del Japó, i molts altres elements globals.
Els centres educatius cal que puguin escollir elements que abans no hi eren, i cal que tinguin la possibilitat d’eliminar-ne d’altres!

Els nous membres de l’escola

-->
Les noves escoles tenen nous subjectes.
L’Organització dels centres és diferent.
Els alumnes, els seus interessos i la seva cultura ha canviat del que era fa uns anys.
El que els alumnes aprenen a l’escola sols és un 30%, com a molt, del que saben.
Els formadors estan subjectes a uns canvis i unes pressions enormes.
Estem a les beceroles d’una escola global!
Ens cal llibertat per créixer, però creiem que aquesta és una nova llibertat, hi ha nous elements que cal alliberar, donat que si no ho fem esdevindrem nous esclaus.
Els Sistema social és molt poderós, els mitjans de comunicació poden dominar, esclavitzar i sotmetre als ciutadans, les eines per convertir-los en éssers febles i dominats són molt poderoses.
Les noves escoles han de ser llibertadores, han de treballar per la llibertat.
Els alumnes no es mereixen un món d’esclavatge i submissió.
L’escola necessita aires de llibertat.
No ens podem amagar en clixés.
Si parlem d’escola Concertada cal definir que vol dir el Concert.
Si parlem d’Escola Pública que respiri llibertat, que estigui plena dels anhels de la societat.
Els mestres cal que soguin lliures, que no estiguin sotmesos a unes funcions, un horaris i uns rols que no els permetin ni els deixin realitzar-se com a tals.
Cal admetre tot això, d’altra manera l’escola serà una ESCOLA DESPISTADA.





-->

No hay comentarios: